In het Parool van 4 augustus jl. valt te lezen dat het laadpalennetwerk dat de gemeente momenteel laat aanleggen verhoudingsgewijs duur en langzaam in gebruik is. Hierdoor wordt de overgang van hybrides op volledig elektrische auto’s –die bij een traditionele paal zo’n 40 uur moeten opladen- afgeremd. Tevens zouden de geplande palen op afzienbare tijd niet meer toereikend zijn voor het aantal elektrische auto’s in de stad. Amsterdam heeft als ambitie om in 2018 het huidige aantal van 1300 oplaadpunten naar 4000 op te krikken. Prognoses spreken echter van zo’n 10.000 elektrische auto’s in 2020.
Een aanbieder van snellaadstations die auto’s in 15 à 30 minuten kunnen opladen geeft aan dat zijn plan om 10 laadstations langs de toevoerwegen naar de ringweg A10 door de gemeente werd afgewezen. Voor Marja en Cees reden om vragen aan het Amsterdamse stadsbestuur te stellen.
Lees hier het Parool artikel over de vragen van o.a. Marja en Cees.