VVD: ‘Gebruik digitale reclameborden binnenstad voor anti-afvalcampagne’

De VVD wil dat de gemeente een grootschalige, tweetalige campagne gaat voeren tegen het dumpen van troep houden in de binnenstad. Raadslid Rik Torn wil de digitale reclameborden, die op drukbezochte plekken in het centrum staan, gebruiken om deze boodschap te verspreiden. Hierbij wordt er wat hem betreft expliciet gewaarschuwd voor afvalboetes.

De digitale reclameborden in het centrum worden beheerd door JCDecaux en kunnen zowel voor commerciële reclame-uitingen als voor gemeentelijke communicatie worden ingezet. Torn: “Wat de VVD betreft vertoont de gemeente tenminste twintig minuten per uur beelden uit de anti-afvalcampagne.”

 

Eerder dit jaar maakte de VVD 700.000 euro beschikbaar voor undercover afvalhandhaving rondom het Damgebied. Torn pleit ervoor dat de digitale afvalcampagne bezoekers en bewoners erop wijst dat er in Amsterdam burger wordt gehandhaafd en dat vervuilers op de bon worden geslingerd.